امروزه انواع مختلفي از كمدهاي ديواري در بازار به فروش مي‌رسند كه داراي طرح‌ها و اندازه‌هاي متفاوتي هستند. در اين مقاله مي‌خواهيم به معرفي انواع طرح و مدل آنها بپردازيم. پس از مطالعه? اين مقاله به‌راحتي مي‌توانيد اقدام به سفارش خريد كمد ديواري كنيد. پس با ما همراه باشيد.
درب كمدهاي ديواري به شكل‌هاي مختلفي باز مي‌شوند. به همين ترتيب مي‌توان بر اساس شكل باز شدن درب‌ها، آن را به چند دسته مختلف تقسيم كرد. از اين انواع مي‌توان به كمد ديواري ريلي، لولايي، بدون درب و ريلي تاشو اشاره كرد.
تمام اين مدل‌ها توسط تيم آكسا گروپ طراحي و ساخته مي‌شوند. براي سفارش با شماره تماس موجود در سايت تماس حاصل فرماييد تا در كمترين زمان ممكن و با ارزان‌ترين قيمت محصول شما آماده شود.
كمد ديواري, آكسا گروپ4

كمد ديواري ريلي

يكي از مدل‌‌هاي بسيار محبوب در خانه‌هاي كوچك، درب ريلي است. امروزه مخصوصاً در شهر تهران به دليل كوچك بودن خانه‌ها از نوع ريلي استفاده مي‌شود. درب اين مدل به شكل ريلي بوده و براي باز شدن هيچ فضايي از بيرون اتاق را نمي‌گيرد. درهاي ريلي مي‌توانند از آينه و يا از چوب باشند. همچنين استفاده از تركيب آينه و چوب نيز مي‌تواند زيبايي آن را دوچندان كند.
اگر فضاي اتاقي كه مي‌خواهيد در آن كمد ديواري قرار دهيد كوچك است آكسا گروپ انتخاب درب آينه‌اي را به شما پيشنهاد مي‌كند. مي‌توانيد از آينه? قدي براي درب استفاده كنيد كه علاوه بر كاربردي‌تر بودن آن، نور و روشنايي را در اتاق افزايش دهد. داشتن درب آينه‌اي داراي معايبي نيز هست. اگر از نور و روشنايي زياد خوشتان نمي‌آيد، استفاده از اين نوع درب به شما پيشنهاد نمي‌شود. همچنين اگر به دنبال كمد ديواري جديد هستيد بايد بدانيد كه امروزه استفاده از درب آينه‌اي تا حد زيادي ازمدافتاده است. امروزه در دكوراسيون‌هاي مدرن و كلاسيك اين نوع درب‌ها كمتر به چشم مي‌خورد. يكي ديگر از معايب درب آينه‌اي اين است كه هميشه احتمال شكستن آن وجود دارد.
البته لازم به ذكر است كه مي‌توانيد طرح اختصاصي خود را در اين مدل داشته باشيد. مي‌توانيد تركيبي از چوب و آينه را در اين نوع درب داشته باشيد. در صورت تركيب چوب و آينه هم مي‌توانيد ظاهري زيبا براي اتاق فراهم كنيد.
كمد ديواري, آكسا گروپ2

كمد ديواري ريلي شيشه‌اي

كمد ديواري جديدي كه امروزه در بسياري از دكوراسيون‌ها استفاده مي‌شود، كمد ديواري ساده با درب شيشه است. درب شيشه‌اي مي‌تواند شفاف و يا مات باشد. در هر دو حالت محتويات داخل به چشم مي‌خورد. در نتيجه ممكن است در اين مدل كمي كارايي كمتري به شما بدهد. براي استفاده از فضاي آن بايد از وسايل مناسبي استفاده كنيد چرا كه تمام وسايلي كه داخل آن مي‌گذاريد به طور كاملاً قابل‌مشاهده است و اين كار براي درازمدت ممكن است براي شما خسته‌كننده شود. همچنين آزادي را براي جاي‌دادن هر نوع وسيله‌اي را از شما مي‌گيرد.
در كمد ديواري ريلي سبك بودن درب سبب شده تا شما كيفيت بهتري را تجربه كنيد. در اين نوع هر چه وزن درب سنگين‌تر باشد به همان نسبت كيفيت افت خواهد كرد. دقت كنيد كه تمام ظاهر اين نوع كمدها به درب آنهاست. پس حتماً طرح و رنگي را انتخاب كنيد كه متناسب با دكوراسيون محيط منزلتان باشد.
 

كمد ديواري لولايي

درب لولايي را مي‌توان براي دكوراسيون‌هاي مدرن و كلاسيك داشت. اما آكسا گروپ به افرادي كه منزلشان مدرن است پيشنهاد مي‌كند كه براي خريد كمد ديواري جديد خود از درب ريلي استفاده كنند. چراكه همخواني بيشتري با محيط منزلشان خواهد داشت. يكي از دلايل برتري مدل درب لولايي به درب ريلي وجود فضاي بيشتر در كمد است. كمد ديواري با درب لولايي فضاي كمتري از سمت داخل كمد را اشغال مي‌كند. در واقع درب‌ها تنها فضايي برابر با دو سانتي‌متر را از عمق كمد اشغال مي‌كنند. در نوع درب لولايي شما دسترسي بهتري را به تمام طبقات خواهيد داشت. درواقع خيلي راحت مي‌توانيد به تمام قسمت‌هاي طبقات مختلف دسترسي داشته باشيد و به‌راحتي آنها را تميز كنيد. اما در درب ريلي اين دسترسي كمي دشوارتر است.
از نظر طول عمر هم مدل درب لولايي عمر بيشتري نسبت به درب ريلي دارد. در نوع درب ريلي، ممكن است بعد از گذشت مدت زماني ريل خراب شود. البته بايد بدانيد كه در نوع درب لولايي حتماً بايد لولاها را هرازگاهي روغن‌كاري كنيد تا درب‌ها عملكرد خوب خود را براي طولاني مدت حفظ نمايند.
كمد ديواري, آكسا گروپ3

كمد ديواري بدون درب

معمولاً از اين نوع بيشتر براي دكوراسيون استفاده مي‌شد. در واقع براي زيبايي بخشيدن به ديواري از خانه مي‌توان از اين مدل بدون درب استفاده كرد. با قراردادن كيف، كفش و لباس‌هاي زيبا و خوش‌رنگ مي‌توانيد زيبايي و قشنگي اتاق را دوچندان كنيد. از اين نوع بدون درب براي كلوزت روم‌ها هم استفاده مي‌شود. در اين سبك بايد براي انتخاب المان هاي داخلي طبقات دقت زيادي به خرج دهيد. انتخاب بد حتي يك المان باعث زشت شدن دكوراسيون اتاق شما ميشود. در اين نوع ممكن است كمي اتاق شلوغ و بي نظم هم ديده شود. زيبايي اين مدل در اين است كه هميشه همه‌ي طبقات مرتب باشند. در غير اين صورت آشفتگي بدي به اتاق شما ميدهد. يكي از مزاياي اين مدل دسترسي آسان شما به تمام وسايل است. البته لازم به ذكر است كه در اين مدل نميتوانيد وسايل شخصيتان را قرار دهيد. چون كاملا قابل ديد است. يكي ديگر از معايب اين نوع كمد در اين است كه ممكن است وسايل گرد و غبار بگيرند. بهتر است كه از اين كمد ديواري ها براي كلوزت روم ها استفاده كنيد. در كلوزت روم فضا كاملا ايزوله است و هيچگونه گرد و غباري وارد محيط اتاق نميشود.
بايد بدانيد كه هر چه در چيدمان طبقات دقت بيشتري به خرج دهيد فضاي اتاق براي شما دل‌انگيزتر و زيباتر خواهد شد. يكي از مزيت‌هاي اين مدل اين است كه قيمت آن بسيار ارزان‌تر است. نوع درب‌دار به دليل متراژ بالاتر گران‌تر است. در نوع بدون درب به دليل كمتر شدن اين متراژ، هزينه كاهش ميايد.
كمد ديواري, آكسا گروپ5

كمد ديواري با درب ريلي تاشو

اين نوع داراي درب ريلي و لولايي به طور تركيبي است. درواقع درب‌ها از بالا و پايين در ريل قرار دارند؛ اما درب‌ها به كمك لولا از هم باز مي‌شوند. اين مدل بسيار جذاب است و قشنگي خاص خودش را دارد. از اين نوع درب‌ها بيشتر براي اتاق‌هاي پرو و كلوزت روم استفاده مي‌شود.
منبع:كمد ديواري آكساگروپ