آشنايي با سه سبك در طراحي دكوراسيون آشپزخانه

اگر براي آشپزخانه‌تان قصد طراحي و يا خريد كابينت داريد، در نظر داشته باشيد كه در ابتدا بايد با انواع مدل كابينت آشپزخانه آشنا شده و بعد از آن بسته به مدلي كه در ذهن داريد يا آن را طراحي كنيد و يا با خريد انواع كابينت آماده به آشپزخانه خود روحي تازه ببخشيد. تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد.
كابينت نئوكلاسيك آكساگروپ

مدل كابينت آشپزخانه

قبل از بررسي انواع مدل كابينت آشپزخانه كوچك بايد بدانيد كه چه سبكي از طراحي را براي آشپزخانه در نظر داريد؟ آشپزخانه‌اي كلاسيك (شامل كابينت‌هاي چوبي و ممبران)، آشپزخانه‌اي مدرن (شامل كابينت ‌هاي گلاس، فراميد، ملامينه و ام‌دي‌اف) و يا آشپزخانه‌اي نئوكلاسيك (شامل كابينت‌هاي پوليشي، انزو و پوششي)؟ باتوجه‌به نوع دكوراسيون خانه‌تان، سليقه شخصي و يا علاقه‌اي كه داريد در هنگام طراحي كابينت بايد از سبك موردنظرتان پيروي كنيد. در ادامه مقاله به بررسي اين سه سبك مي‌پردازيم.
 
  • كابينت براي آشپزخانه‌هاي كلاسيك: براي ساخت كابينت‌هاي كلاسيك اغلب از چوب، ممبران و يا ام‌دي‌اف رنگ شده استفاده مي‌شود. روي اين نوع كابينت‌ها هم نقش‌هاي ظريف فرورفته و يا برجسته وجود دارد كه البته با دست طراحي نشده و براي طراحي آنها از دستگاه‌هاي اتوماتيك سي‌ان‌سي استفاده مي‌شود. در ميان انواع كابينت‌هاي مدل كلاسيك، گران‌ترين آنها مدل تمام چوبي است كه به دليل استفاده از چوب طبيعي قيمت بيشتري در مقايسه با ديگر طرح‌ها دارد.
  • كابينت براي آشپزخانه‌هاي مدرن: باگذشت زمان و تغيير در سليقه افراد نسل جوان، درخواست طراحي و توليد كابينت‌هاي مدرن به نسبت مدل كلاسيك افزايش يافت. برخلاف سبك كلاسيك، در كابينت‌هاي سبك مدرن فرورفتگي و برجستگي روي درب و ستون ديده نمي‌شود و اين نوع از كابينت‌ها به دليل سادگيِ در ظاهر، طرف‌داران بسياري پيدا كرده است.
  • كابينت براي آشپزخانه‌هاي نئوكلاسيك: و اما كابينت‌هاي نئوكلاسيك. اين نوع كابينت‌ها جديدترين سبك كابينت در حال حاضر است كه از تلفيق دو سبك كلاسيك و مدرن به وجود آمده است. در واقع اين‌طور مي‌توان گفت، كابينت‌هاي نئوكلاسيك همان كابينت‌هاي كلاسيكي هستند كه به‌روز شده‌اند. اين نوع كابينت‌ها براي اولين بار توسط طراح ايتاليايي آندرا پالاديو معرفي شد كه باگذشت زمان به محبوبيت زيادي دست‌يافت.

كابينت نئوكلاسيك آكساگروپ2

خريد كابينت آماده

اگر به هر دليلي قصد طراحي كابينت نداريد، يك راه ديگر خريد كابينت آماده هاي گلاس است. اين نوع كابينت‌ها (كه به آنها كابينت‌هاي پيش‌ساخته هم مي‌گويند.) از قبل با ابعاد استاندارد ساخته شده‌اند و از زمان سفارش شما تا نصب تنها چند روز فاصله زماني وجود دارد. بسته به نوع ورق‌هاي استفاده شده براي طراحي و توليد كابينت پيش‌ساخته كيفيت و قيمت آن هم در بازار متفاوت است. تنوع مدل، رنگ و محصول در كابينت‌هاي پيش‌ساخته بسيار زياد است درنتيجه به راحتي مي‌توانيد از بين آن محصول مورد نظرتان را انتخاب كنيد. انواع مختلفي در كابينت‌هاي پيش‌ساخته وجود دارد كه در ادامه به بررسي آنها مي‌پردازيم.
  • در سبك كلاسيك از جنس ممبران
  • در سبك مدرن از جنس هايگلاس
  • سبك معمولي از جنس ام‌دي‌اف

كابينت آماده آكساگروپ

و اما در ادامه به بررسي مزاياي كابينت‌هاي ازپيش‌ساخته‌شده مي‌پردازيم. با سفارش اين نوع از كابينت‌ها به‌راحتي مي‌توانيد: هرآن چيزي كه در آشپزخانه است را درون آنها جاي دهيد. زمان تحويل و نصب و هزينه سفارش آنها (به دليل توليد انبوه و سري‌كاري) كمتر است. اين نوع از كابينت‌ها را به‌راحتي مي‌توانيد تميز كنيد.
 
نكات ظريفي هستند كه در هنگام خريد كابينت‌هاي پيش‌توليد شده بايد در نظر داشته باشيد:
  • جنس، مقاومت و كيفيت توليد مواد به‌كاررفته
  • ابعاد كابينت توليد شده باتوجه‌به متراژ آشپزخانه‌تان
اميدواريم اين مقاله براي انتخاب بهتر شما كارآمد باشد. براي سفارش انواع كابينت چه از نوع سفارشي و چه آماده مي‌توانيد با كارشناسان ما در آكساگروپ تماس حاصل فرماييد تا كارشناسان ما علاوه بر مشاوره‌ي رايگان قيمت دقيق طراحي، اجرا و نصب را به شما اطلاع دهند.منبع:خريد كابينت آماده آكساگروپ
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.