همه چيز درباره ي جزيره آشپزخانه

طراحي دكوراسيون داخلي

همه چيز درباره ي جزيره آشپزخانه

امروزه استفاده از جزيره بسيار مرسوم شده است. وجود جزيره در آشپزخانه سبب شده تا دكوراسيون آشپزخانه بسيار چشم‌نواز شود. جزيره از اطراف با بقيه? عناصر آشپزخانه فاصله دارد. متناسب با سايز جزيره مي‌توان عناصر مختلفي مانند سينك، گاز و … را روي آن تعبيه كرد. در بسياري از دكوراسيون‌هاي آشپزخانه از جزيره به‌عنوان ميز نهارخوري استفاده مي‌شود. اين كار براي خانه‌هايي كه جاي زيادي براي ميز نهارخوري ندارند بسيار هوشمندانه است. استفاده از جزيره در كابينت آشپزخانه مدرن كوچك بسيار مرسوم است. افرادي كه از سبك مدرن براي دكوراسيون آشپزخانه? خود استفاده مي‌كنند، معمولاً براي افزايش جذابيت آشپزخانه از جزيره استفاده مي‌كنند.  
شايد بخواهيد بدانيد كه يك جزيره بايد حداقل چه ابعادي داشته باشد. كوچك‌ترين جزيره بايد با ابعاد يك‌دريك و نيم متر باشد. ارتفاع آن هم بايد بين نود تا صد سانتي‌متر باشد. براي داشتن يك جزيره مي‌توانيد از انواع مختلف اشكال استفاده كنيد. از اين انواع مي‌توان به دايره‌اي، مربعي و مستطيلي اشاره كرد. اگر سبك دكوراسيون آشپزخانه? شما كلاسيك است اصلاً نگران نباشيد. در سبك كلاسيك هم از جزيره مي‌توان استفاده كرد.
كابينت آشپزخانه مدرن آكسا گروپ

انواع جزيره آشپزخانه

جزيره داراي انواع مختلفي است كه در ادامه مي‌خواهيم به توضيح هركدام بپردازيم. جزيره را مي‌توان در دو سبك مدرن و كلاسيك طراحي و اجرا كرد. در هر دو حالت مي‌توانيد جزيره را به‌صورت متحرك و ثابت داشته باشيد. آكساگروپ به شما پيشنهاد مي‌كند كه براي منزل‌هايي با متراژ كم حتماً از نوع متحرك استفاده كنيد. زماني كه از نوع متحرك استفاده مي‌كنيد، مي‌توانيد در مواقع ضروري (مانند دعوت ميهمان) جزيره را جابه‌جا كرده تا فضاي پذيرايي شما بيشتر شود. همچنين در مواقع ضروري براي بزرگ‌تر كردن محيط آشپزخانه نيز مي‌توانيد با جابه‌جاكردن جزيره اين امكان را داشته باشيد. در جزيره? آشپزخانه? متحرك چرخ‌هايي تعبيه مي‌شود كه با هل دادن جزيره به‌راحتي بتوان جابه‌جايي را انجام داد.
كابينت آشپزخانه مدرن آكسا گروپ2

جنس جزيره آشپزخانه

جنس جزيره مي‌تواند از ام‌دي‌اف، هايگلاس، چوب طبيعي، ممبران و … باشد. جزيره هم مانند ساير كابينت‌هاي آشپزخانه محدوديتي از نظر جنس ندارد. از هر جنسي كه مي‌خواهيد براي كل كابينت‌هاي خود استفاده كنيد مي‌توانيد براي جزيره هم از همان استفاده كنيد. اگر روي جزيره سينك را تعبيه كرده‌ايد بايد از جنس ضد آب براي قسمت زير سينك استفاده كنيد تا دچار خرابي نشود.

عمق جزيره? آشپزخانه

حتي اگر مي‌خواهيد براي جزيره از كابينت آشپزخانه ساده كوچك استفاده كنيد، بهتر است كه ابعاد را به شكل استاندارد انتخاب كنيد. عمق جزيره در بيشترين حالت مي‌تواند 60 سانتي‌متر باشد. سعي كنيد عمق را وسيع‌تر از 60 سانتي‌متر نگيريد. اگر مجبور به ايجاد عمق وسيع‌تري شديد بهتر است كه از اين فضا براي ايجاد دو كابينت با عمق حداكثر 60 سانتي‌متري استفاده كنيد.

انواع طرح جزيره آشپزخانه

مدل‌هاي زيادي براي جزيره آشپزخانه وجود دارد.  اگر از جزيره به‌عنوان ميز نهارخوري استفاده مي‌كنيد حتماً بايد قسمتي را براي قرارگرفتن صندلي‌ها تعيين كنيد تا از شلوغي و آشفتگي جلوگيري كنيد. براي راحتي بيشتر به شما پيشنهاد مي‌شود كه اگر مي‌خواهيد از جزيره به‌عنوان ميز نهارخوري استفاده كنيد، بهتر است كه از قسمت داخلي آن براي ايجاد كابينت استفاده نكنيد. جابه‌جايي ظروف با وجود صندلي‌ها كاري دشوار است و در درازمدت شما را خسته خواهد كرد. البته مي‌توانيد از اين فضا براي ظروفي كه از آنها استفاده? مداوم نمي‌كنيد استفاده كنيد.
مدل‌هاي ديگري از جزيره آشپزخانه هستند كه به‌صورت تمام شيشه ساخته مي‌شوند. در اين حالت شما يك بوفه? بسيار زيبا خواهيد داشت و مي‌توانيد ظروف گران‌بهاي خود را در آن قرار دهيد و فضايي زيبا خلق كنيد. همچنين مي‌توانيد با تغيير عناصر داخل آن پس از مدتي تنوعي اساسي به آشپزخانه? بدهيد. اين نوع جزيره آشپزخانه نياز به تميزكردن مداوم دارد.
ايجاد كشو در جزيره هم مي‌تواند بسيار كاربردي باشد. مي‌توانيد براي ادويه و وسايل آشپزي جاي مخصوصي در نظر بگيريد. اين كار سبب نظم بيشتري در كابينت‌هاي شما مي‌شود. براي اينكه نماي جزيره همچنان زيبا باشد و درب كشوها مخفي باشند، بهتر است كه در كابينت سبك مدرن از درب‌هاي مگنتي استفاده كنيد.
اگر فضاي آشپزخانه? شما زياد است مي‌توانيد در جزيره? خود از شلف نيز استفاده كنيد. قراردادن دكوري در اين قسمت مي‌تواند جذابيت محيط آشپزخانه را چندين برابر كند. اما دقت كنيد كه ايجاد شلف در جزيره? آشپزخانه براي متراژهاي كم اصلاً توصيه نمي‌شود. چراكه باعث ايجاد شلوغي بيش از حد مي‌شود.
كابينت آشپزخانه ساده آكساگروپ

نحوه? انتخاب رنگ براي جزيره آشپزخانه

براي انتخاب رنگ جزيره بهتر است كه از رنگي متضاد با رنگ اصلي كابينت‌ها استفاده كنيد. مثلاً اگر كابينت آشپزخانه سفيد مات است بهتر است كه براي جزيره از رنگ‌هاي آبي نفتي و سبز تيره استفاده كنيد. استفاده از رنگ‌هاي خنثي هم امكان‌پذير است؛ ولي باعث ايجاد يكنواختي مي‌شود. اگر مي‌خواهيد كه فضايي خارق‌العاده خلق كنيد بهتر است كه از رنگ متضاد استفاده كنيد. براي روي كانتر هم مي‌توانيد از سنگ طبيعي استفاده كنيد تا زيبايي شگفت‌انگيزي به محيط بدهيد.
تلفيق رنگ سفيد و سبز در كابينت مي‌تواند حس نشاط و شادابي را به محيط بدهد. همچنين انتخاب رنگ نارنجي و زرد زيبايي خوبي به محيط مي‌دهد. بايد پيش از انتخاب رنگ حتماً از يك طراح دكوراسيون داخلي مشورت بگيريد تا شما را به‌خوبي راهنمايي كند. اگر رنگ كابينت‌ها سفيد است مي‌توانيد از رنگ مكمل مشكي هم استفاده كنيد. ايجاد يك جزيره? آشپزخانه? مشكي مي‌تواند محيط را بسيار شيك كند. اگر مي‌خواهيد محيط آشپزخانه شيك باشد انتخاب تركيب رنگي سفيد، مشكي توصيه مي‌شود. براي روي كانتر در اين تركيب رنگي انتخاب سنگ با رگه‌هاي مشكي بسيار جذاب و خيره‌كننده است. تركيب رنگي مشكي و سفيد هميشه موردپسند است و از مد نخواهد افتاد. درنتيجه با انتخاب اين تركيب رنگي، براي مدت‌زماني طولاني مي‌توانيد از كابينت‌ها استفاده كنيد. از طرفي ممكن است استفاده از رنگ‌هاي آبي نفتي، سبز، نارنجي و زرد كمي سليقه‌اي باشد و موقع فروش و اجاره منزل كمي به مشكل بر بخوريد. اين در حالي است كه تركيب رنگي سفيد و مشكي تقريباً همه‌پسند است.
كابينت آشپزخانه سفيد آكساگروپ
اگر مي‌خواهيد محيط آشپزخانه? شما گرم به نظر برسد انتخاب رنگ زرد براي جزيره مي‌تواند فضاي دلخواه شما را فراهم كند. بايد بدانيد كه رنگ زرد باعث افزايش شادي و اشتها مي‌شود. استفاده از رنگ‌هاي پاستيلي هم طرف‌داران خاص خود را دارد. اگر از سبك مدرن استقبال مي‌كنيد به‌احتمال زياد از دكوراسيون‌هايي با رنگ پاستيلي هم خوشتان خواهد آمد.
 منبع:كابينت آشپزخانه مدرن آكساگروپ
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.