درباره ي كابينت آشپزخانه سفيد طلايي بيشتر بدانيد

كابينت‌هاي سفيد طلايي ظاهري جذاب و شيك را در آشپزخانه ايجاد مي‌كنند. شما مي توانيد با اين تركيب رنگ هارموني زيبا و دلنشيني با ساير وسايل خانه به­وجود آوريد. سفيد طلايي تركيب رنگ مكمل مناسبي براي خانه‌هايي است كه مبلمان چوبي و كفپوش دارند و باعث مي‌شود تا آشپزخانه ظاهري ساده و تميز پيدا كند. در آشپزخانه علاوه بر رنگ، جنسي كه در ساخت كابينت‌ها استفاده مي‌شود هم بسيار مهم است؛ اينكه كابينت ها با كيفيت باشند و به لحاظ طراحي و رنگ جلوه زيبايي به دكوراسيون منزل ببخشند. كابينت‌ها پر كاربردترين بخش هر منزل محسوب مي‌شوند كه در زيباسازي محيط خانه نقش بسزايي دارند و اكثر افراد نهايت دقت و سليقه را در طراحي كابينت‌ها به كار مي‌برند.
رنگ سفيد از محبوبيت بسياري برخوردار است و نه تنها در سبك مدرن بلكه در طراحي كلاسيك هم مورد پسند واقع مي شود. استفاده از رنگ سفيد به خانه هايي كه متراژ پاييني دارند عمق بيشتري مي‌دهد و به دليل بازتاب نور دلبازتر به نظر مي‌آيند. اين رنگ خاص در تركيب با طلايي مي‌تواند به آشپزخانه وسعت و زيبايي بيشتري ببخشد.

ويژگي هاي كابينت سفيد طلايي

طرفداران سبك مدرن در دكوراسيون منزل گرايش بيشتري به كابينت آشپزخانه سفيد طلايي براق دارند. ويژگي‌ اين كابينت‌ها باعث شده تا محبوبيت بيشتري بين كاربران پيدا كنند. يكي از همين ويژگي ها اين است كه لكه و گرد و غبار روي ام دي اف‌هاي سفيد طلايي به‌راحتي پاك مي‌شوند و ديگر نيازي به استفاده از شوينده‌هاي مخصوص نيست. سادگي و جذابيت اين كابينت‌ها باعث شده تا طرح‌هاي شلوغ از دكوراسيون‌هاي منازل حذف شود و يكپارچگي وزيبايي جايگزين طراحي آشپزخانه‌ها شود. كابينت‌هاي ام دي اف سفيد طلايي سبك و جادار هستند و در منازلي كه داراي فضاي كمتري هستند، بيشتر مورد استقبال قرار مي‌گيرد. كابينت هاي سفيد طلايي انواع مختلفي دارند كه در ادامه به دو مورد مهم آن اشاره مي كنيم:
1-كابينت سفيد و طلايي مات
رنگ كابينت در آشپزخانه بسيار مهم است. تركيب سفيد و طلايي بيشتر براي روشني محيط آشپزخانه مورد استفاده قرار مي‌گيرد تا محيط بزرگتر نشان داده شود.
2-كابينت جزيره سفيد طلايي
با استفاده از كابينت‌هاي ام دي اف سفيد طلايي مي‌توانيد انواع مدل كابينت آشپزخانه مدرن و شيكداشته باشيد. ساختن جزيره در آشپزخانه به تنهايي مي‌تواند دكوراسيون منزل را شگفت انگيز كند. اگر در تركيب طراحي جزيره از رنگ طلايي استفاده شود آن را در كنار ديگركابينت‌هاي سفيد آشپزخانه، منحصر بفرد جلوه مي‌دهد.

نكات استفاده از كابينت هاي رنگ روشن

اگر تمام آشپزخانه به رنگ كامل سفيد باشد حس خنثي و سردي به خانه مي بخشد. بهترين گزينه استفاده از رنگ طلايي در كنار سفيد است. در واقع رنگ طلايي در كنار رنگ سفيد تعادل بصري ايجاد مي كند. استفاده از رنگ طلايي به عنوان رنگ غالب، باعث از بين رفتن تعادل رنگ‌ها مي‌شود و چشم را آزار مي‌دهد. رنگ سفيد در دكوراسيون آشپزخانه هيچ وقت قديمي نمي‌شود و از ديرباز جزء رنگ‌هاي آرامش‌بخش به حساب مي‌آيد. اين مسئله يكي از ويژگي‌هاي رنگ سفيد است كه باعث حفظ محبوبيت آن در بين رنگ‌هاي ديگر شده است. يكي ديگر از مزاياي استفاده از كابينت‌هاي رنگ روشن، امكان برطرف كردن سريع زدگي‌هاي كابينت مي‌باشد. اگر كابينت آشپزخانه دچار آسيب سطحي شود به راحتي و با استفاده از اسپري رنگ مي‌توان مشكل را برطرف كرد؛ زيرا زخمي شدن بدنه و خوردگي رنگ از فاصله دور هم قابل تشخيص است و روي زيبايي كابينت‌ها تاثير مي گذارد.

اصول نگهداري و مراقبت از كابينت هاي سفيد طلايي

روشي كه بايد براي تميز كردن كابينت هاي ام دي اف رنگ روشن استفاده كرد، بستگي به عاملي دارد كه باعث آلودگي آن شده است. براي تميز كردن كابينت ها مي توانيد از شوينده هاي ملايم استفاده كنيد. شوينده را با آب تركيب كرده و با يك دستمال حوله اي روي كابينت ها بكشيد.
شوينده باعث جدا شدن چربي‌ها از روي كابينت مي‌شود. اگر لكه ها عميق‌تر هستند بايد از يك فرچه كوچك و نرم استفاده كنيد. اگر نگران آسيب ديدن رنگ ام دي اف ها هستيد به جاي شوينده از  مخلوط سركه و آب استفاده كنيد. براي محافظت كابينت‌ها از زرد شدن، از روغن‌هاي مخصوصي استفاده كنيد كه از تغيير رنگ جلوگيري كرده و به عنوان يك پوشش محافظتي روي ام دي اف عمل مي‌كند. چنانچه براي آشپزخانه خود هود مناسبي در نظر گرفته باشيد، مي‌توانيد به خارج كردن گرماي ناشي از پخت و پز كمك كنيد و كابينت‌ها تحت تاثير دود و چربي قرار نگيرند. مضاف بر اين، تميز كردن كابينت‌ها به طور منظم مي‌تواند در نگهداري از آن‌ها نقش بسزايي داشته باشد. نكته ديگر در تميز كردن كابينت ها اين است كه از اسفنج غوطه ور در آب نبايد استفاده كرد. چراكه آب بيش از حد باعث تاب برداشتن ام دي اف مي شود.
تاب برداشتن ام دي اف آكساگروپ
قيمت كابينت‌هاي ام دي اف آشپزخانه
كابينت‌هاي ام دي اف انواع مختلفي دارند و براساس معيارهاي مختلفي قيمت گذاري مي‌شوند. به دليل نوسان قيمت بهترين راه براي استفاده از قيمت مناسب در خريد ام دي اف‌ها، بستن قرارداد با شركت‌هاي طراح و سازنده كابينت‌هاي ام دي اف است. اگرقصد نداريد براي طراحي دكوراسيون آشپزخانه هزينه زيادي صرف كنيد و به دنبال كابينت آشپزخانه ساده و ارزان و شيك هستيد، از طريق مشاوره با كارشناسان حوزه، مي‌توانيد از ام دي اف‌ها و طراحي‌هاي ساده‌ با قيمت مناسب تر استفاده كنيد. شايد اين سوال براي شما پيش بيايد كه محاسبه قيمت ام دي اف برچه اساسي صورت مي گيرد؟ زماني كه شما قيمت متري يك كابينت را مي‌پرسيد در واقع قيمت موادخام مورد استفاده را به شما ارئه مي‌دهند كه به منزله قيمت تمام شده كار نيست. جزئيات بيشتر در تعيين قيمت نهايي بسيار تاثيرگذار است و برآورد هزينه‌ها از طريق قيمت متري ام دي اف منطقي نيست.
جمع بندي
آنچه كه در تعيين قيمت كابينت‌ها تاثيرگذار است استفاده از يراق آلات و نوع ام دي اف مورد استفاده مي‌باشد. با رعايت اصول صحيح نگهداري از كابينت‌ها مي‌توان  طول عمر آن‌ها را افزايش داد.

شركت‌هاي بسيار زيادي در طراحي و ساخت كابينت‌ها فعاليت مي‌كنند كه دريافت مشاوره و راهنمايي از آن‌ها مي تواند تاثير بسزايي در دكوراسيون آشپزخانه شما داشته باشد.منبع:كابينت آشپزخانه سفيد طلايي آكساگروپ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.