راهنماي خريد كابينت آشپزخانه

طراحي دكوراسيون داخلي

راهنماي خريد كابينت آشپزخانه

كابينت يكي از مهم ترين اجزاي آشپزخانه شماست كه تاثير بسيارزيادي را روي دكوراسيون محيط اطراف دارد. انتخاب كابينت مناسب براي آشپزخانه اهميت زيادي دارد زيرا هم مي‌توانيد با استفاده از آن وسايل خود را نظم ببخشيد و هم زيبايي محيط اطراف را چندين برابر كنيد. امروزه انواع كابينت در سبك هاي متنوعي به بازار عرضه مي‌شود كه از پرطرفدارترين آنها مي‌توان به كابينت آشپزخانه مدرن اروپايي اشاره كرد. اگر اطلاعات زيادي درباره خريد كابينت آشپزخانه نداريد، در ادامه مطلب همراه ما باشيد.
كابينت از اولين مواردي است كه در بدو ورود به آشپزخانه نظر افراد را به خود جلب مي‌كند از اين رو بايد با دقت و وسواس انتخاب شود. در اين مقاله سعي مي‌كنيم بيشترين نكاتي كه در اين زمينه نياز داريد را بررسي كنيم پس با ما همراه باشيد.

انتخاب رنگ مناسب براي كابينت

رنگ كابينت يكي از اولين مواردي است كه در آشپزخانه شما جلب توجه مي‌كند از اين رو بايد به دنبال انتخاب رنگي متناسب با دكوراسيون منزل‌تان باشيد. براي انتخاب رنگ مناسب كابينت بايد آيتم هاي بسياري را درنظربگيريد كه از جمله مهم‌ترين آنها مي‌توان به ميزان نورگيري آشپزخانه اشاره كرد. براي مثال اگر آشپزخانه شما نوركافي ندارد به هيچ عنوان نبايد رنگ‌هاي تيره را براي آن انتخاب كنيد زيرا اين رنگ‌ها محيط آشپزخانه شما را دلگيرتر مي‌كند.
كابينت آشپزخانه مدرن آكساگروپ
البته ميزان اندازه و بزرگي آشپزخانه نيز تاثير مستقيمي بر روي انتخاب رنگ مناسب مي‌گذارد. براي مثال به هيچ عنوان نبايد براي آشپزخانه‌هاي كوچك رنگ‌هاي تيره انتخاب كنيد زيرا اين رنگ‌ها آشپزخانه را كوچكتر نشان مي‌دهند.  بهترين رنگ براي آشپزخانه كوچك رنگ‌هاي روشن و براق است تا به خوبي نور را منعكس كنند و فضا را دلبازتر نشان دهند.
توجه به اين نكته نيز ضروري است كه رنگ ها مي‌توانند تاثير بسيارزيادي روي روحيه افراد خانواده بگذارند. از اين رو به هيچ عنوان نبايد رنگ‌هاي زننده را براي دكوراسيون انتخاب كنيد. اين گونه رنگ‌ها حس خوبي را به شما منتقل نخواهدكرد.
امروزه بسياري از افراد رنگ هاي تركيبي را براي كابينت‌هاي خود انتخاب مي‌كنند كه مي‌تواند جلوه خوبي را به محيط بدهد. البته دقت داشته باشيد اگر شما نيز مي‌خواهيد چنين تركيبي را در آشپزخانه داشته باشيد به هيچ عنوان نبايد بيش از دو رنگ را انتخاب كنيد. كابينت آشپزخانه سفيد مدرن از بهترين كابينت هايي است كه شما مي‌توانيد براي محيط كوچك انتخاب كنيد.

انتخاب سبك مناسب كابينت

كابينت آشپزخانه در سبك هاي متنوعي به بازار عرضه مي‌شود كه هريك ويژگي‌هاي خاص خود را دارند. شما مي‌توانيد براساس سبك دكوراسيون كلي منزل خود هريك از انواع سبك كابينت را انتخاب كنيد. از سبك‌هاي اصلي كابينت آشپزخانه مي‌توان به سبك مدرن، نئوكلاسيك و كلاسيك اشاره كرد.
كابينت آشپزخانه آكساگروپ
اگر مي‌خواهيد آشپزخانه شما حالت اشرافي داشته باشد، بايد كابينت به سبك كلاسيك را براي آشپزخانه‌ي خود انتخاب كنيد. اين كابينت‌ها سبك باستاني دارند و جزئيات به خوبي در آنها ديده مي‌شود. كابينت ام دي اف از جنس ممبران از بهترين جنس‌هايي است كه مي توانيد براي اين سبك كابينت استفاده كنيد.
كابينت‌هاي مدرن طراحي ساده‌تري دارند و قيمت آنها نيز در برابر سبك‌هاي كلاسيك بسيار ارزان‌تر است. اگر فضاي آشپزخانه شما كوچك است، كابينت مدرن از بهترين گزينه‌ها براي شما مي‌باشد زيرا كابينت‌ها جزئيات اضافي ندارند و سادگي آن به دلبازترشدن محيط كمك خواهند كرد.
سبك مدرن و كلاسيك جزء اصلي ترين انواع سبك كابينت آشپزخانه به حساب مي‌آيند البته سبك‌ ديگري نيز از تركيب اين دو سبك به وجود آمده است كه با عنوان سبك نئوكلاسيك شناخته مي‌شود. طراحي اين سبك نه به اندازه مدل‌هاي كلاسيك شلوغ و نه به اندازه مدل‌هاي مدرن ساده است. امروزه سبك نئوكلاسيك بسيار مورد استقبال قرارگرفته است.

انتخاب بهترين متريال براي كابينت

امروزه با توجه به وضع كنوني بازار براي خريد كابينت بايد هزينه‌هاي قابل توجهي را پرداخت كرد. از اين رو بهتراست به دنبال خريد كابينت‌هايي باشيد كه متريال به كاررفته در آن به اندازه كافي مرغوب باشد. انتخاب متريال خوب باعث مي‌شود تا كابينت انتخابي شما كيفيت و دوام بيشتري داشته باشد. درنتيجه پس از گذشت مدت زماني كوتاه مجبور به پرداخت هزينه اضافي براي تعمير ويا تعويض كابينت نخواهيد بود. برخي نكات كه در انتخاب متريال مناسب براي كابينت آشپزخانه ساده زيبا به شما كمك مي‌كند را درادامه بررسي مي‌كنيم:
  • متريال انتخابي شما براي كابينت آشپزخانه بايد متناسب با آب وهواي محل زندگي تان انتخاب شود. در بسياري از مناطق كشور ما رطوبت زياد است از اين رو كابينت‌هاي معمولي به سرعت دچارفرسايش مي‌شوند. به همين دليل بايد به دنبال انتخاب كابينت‌هايي باشيد كه به خوبي در اين آب و هوا مقاومت كنند.
  • كابينت زير سينك معمولا در معرض خيس شدن و رطوبت قراردارد. از اين رو بايد در ساخت آن از متريال ضدآب استفاده شود. از بهترين كابينت‌هايي كه مي‌توان براي زير سينك استفاده كرد، كابينت نوع pvc است.
  • صفحه‌ي كابينت يكي از پركاربردترين بخش‌ها در كابينت آشپزخانه به حساب مي‌آيد كه معمولا در اثر استفاده زياد ظاهر اوليه خود را از دست مي‌دهد و ممكن است دچار خراشيدگي و يا سايش شود. از اين رو بايد براي اين بخش به دنبال خريد صفحه كابينت مناسب باشيد تا بتواند در مدت زمان طولاني كيفيت اصلي خود را حفظ كند.
  • مسلما قرارنيست هر چند وقت يكبار كابينت آشپزخانه خود را تعويض كنيد چراكه اينكار براي شما عزيزان هزينه‌هاي بسيارزيادي را در بر خواهد داشت. درنتيجه آكساگروپ به شما پيشنهاد مي‌كند كه سراغ باكيفيت‌ترين متريال‌ها برويد تا بتوانيد ساليان سال از آنها بدون هيچ مشكلي استفاده كنيد.
كابينت آشپزخانه نئوكلاسيك آكساگروپ2
بررسي كيفيت يراق آلات كابينت
براي خريد كابينت باكيفيت لازم است قبل از هر چيزي يراق آلات به كاررفته در آن را بررسي كنيد. كيفيت يراق آلات تاثير مستقيمي بر روي استحكام محصول مي‌گذارد از اين رو بايد به هنگام خريد و بستن قرارداد از برندي كه قرار است براي يراق‌آلات شما استفاده شود مطلع باشيد. هرچه كيفيت اين يراق‌آلات بيشتر باشد مسلما شما نيز بهتر و راحت‌تر مي‌توانيد از آنها استفاده كنيد. لازم به ذكر است كه برخي از يراق آلات نيز تاثير مستقيمي بر روي زيبايي كابينت دارد كه از آنها مي‌توان به دستگيره‌ي كابينت اشاره‌ كرد. امروزه مدل‌هاي متنوعي از دستگيره‌ي كابينت در بازار يافت مي‌شود. درنتيجه شما مي‌توانيد به راحتي مدلي مطابق با سليقه‌ي خود را از ميان آنها پيدا كنيد.

در انتها اميدواريم با بررسي مواردي كه براي خريد كابينت آشپزخانه بيان شد، بتوانيد بهترين دكوراسيون را براي اين قسمت از منزلتان سفارش دهيد.منبع:كابينت آشپزخانه سفيد آكساگروپ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.