ترموود چيست

طراحي دكوراسيون داخلي

ترموود چيست

امروزه دكوراسيون چوبي به عنوان يك دكوراسيون گرم و جذاب در ميان افراد شناخته شده است و از انرژي بسيار خوبي برخوردار است. اكثر افراد با ورود به محيطي كه داراي دكوراسيون چوبي است انرژي مثبت و حس خوبي ميگيرند. همين موضع سبب شده تا بسياري از افراد به فكر طراحي دكوراسيون آشپزخانه‌ي خود با ترموود باشند. اگر در مورد ترموود اطلاعات كافي نداريد در اين مقاله با ما همراه باشيد تا اطلاعات بيشتري دريافت كنيد. افرادي كه به چوب علاقه دارند طراحي كابينت آشپزخانه مستطيل با ترموود مي‌تواند آنها را به خوبي راضي كند. استفاده از ترموود در دكوراسيون آشپزخانه سبب مي‌شود تا محيط آشپزخانه بسيار شيك و زيبا نشان شود.
ترموود آكساگروپ1

ترموود يا چوب ترمو چيست؟

شايد برايتان اين سوال پيش آمده باشد كه ترموود يا چوب ترمو چه نوع چوبي است. ترموود در واقع همان چوب طبيعي است كه به آن حرارت داده شده است. ترموود در برابر قارچ و پوسيدگي از استحكام خوبي برخوردار است و به نسبت چوب‌هاي طبيعي كمتر ترك ميخورد. لازم به ذكر است كه ترموود در مقابل حمله‌ي موريانه از خود مقاومت خوبي نشان مي‌دهد. چوب ترمو در دو نوع درجه يك و دو توليد مي‌شود كه اگر از نوع درجه يك در محيطي با شرايط مناسب استفاده شود مي‌تواند طول عمري برابر با 25 سال داشته باشد. در مراحل ساخت چوب ترمو به طور كامل رطوبت چوب به كمك حرارت  گرفته مي‌شود. مراحل حرارت ديدن ترموود معمولا بين دو تا چهار ساعت زمان مي‌برد و تمام اين مراحل در دستگاه‌هاي خاصي انجام مي‌شود كه سبب مي‌شود در حين حرارت چوب متلاشي نشود. در انتهاي مراحل ساخت ترموود، براي خنك كردن چوب ترمو بر روي آن آب پاشيده مي‌شود كه همين موضوع سبب مي‌شود تا چوب ترمو با درصد كمي رطوبت خود را حفظ كند.
ترموود آكساگروپ2

كاربرد ترموود

امروزه از ترموود براي كارهاي مختلفي استفاده مي‌شود. به عنوان مثال از ترموود ميتوان براي ساخت آلاچيق، نماي ساختمان، درب و پنجره، پله، طراحي دكوراسيون داخلي، انواع سايبان، ساخت مبل براي فضاي باز، سونا، استخر و … استفاده كرد. لازم به ذكر است كه معمولا از ترموود براي دكوراسيون‌هاي شيك و لاكچري استفاده مي‌شود و وجود آن در دكوراسيون سبب مي‌شود تا هزينه‌ي دكوراسيون شما افزايش پيدا كند. در نتيجه براي كابينت آماده ارزان ممبران از ترموود استفاده نمي‌شود. اما اگر شما علاقه‌ي زيادي به دكوراسيون‌هاي ميله‌اي داريد ميتوانيد كابينت آماده سفارش دهيد اما در برخي از جاهاي آن مانند بخش كاور هود از ترموود استفاده كنيد.

مزاياي چوب ترمو

چوب‌هاي ترمو بدون مواد شيميايي هستند پس اگر نگران آسيب رسيدن به محيط زيست هستيد بايد بدانيد كه چوب ترمو هيچ آسيبي به محيط زيست وارد نمي‌كند. روند پوسيدگي در چوب‌هاي ترمو بسيار به كندي اتفاق مي‌افتد و دليل اصلي آن هم اين است كه موقع ساخت ترموود رطوبت چوب تا حد بسيار زيادي كاهش پيدا مي‌كند. همچنين همين رطوبت كم سبب شده تا امكان رشد قارچ و باكتري در ترموود وجود نداشته باشد. از طرفي رطوبت كم باعث شده تا چوب‌هاي ترمو عايق نيز باشند. همچنين چوب ترمو در مقابل گرما و سرما منقبض و منبسط نمي‌شود در نتيجه ابعاد آن در تمام دماها يكسان است.
ترموود آكساگروپ3

يكي از مشكلاتي كه بسياري از چوب‌ها دارند اين است كه در مقابل نور خورشيد تغيير رنگ مي‌دهند و رنگ پريده مي‌شوند. اين درحالي است كه ترموود در مقابل نور خورشيد تغيير رنگ نميدهد و همين موضوع سبب شده كه از اين چوب براي محيط‌هاي باز بتوان استفاده كرد. برخلاف چوب‌هاي ديگر ترموود بسيار سبك است. درنتيجه نگهداري و نصب آن بسيار آسان است. لازم به ذكر است كه چوب ترمو را مي‌توانيد به راحتي از مكاني كه نصب شده است جدا كنيد و به مكان ديگر منتقل كنيد. همين امر سبب شده تا بسياري از افرادي كه مستاجر هستند هم بتوانند به فكر تغيير دكوراسيون با ترموود بيوفتند.منبع:كابينت آماده ارزان آكساگروپ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.