دكوراسيون مغازه

طراحي دكوراسيون داخلي

دكوراسيون مغازه

نكاتي مهم در مورد دكوراسيون مغازه

همان‌طور كه مي‌دانيد اكثر مردم از روي ظاهر يك مغازه تصميم مي‌گيرند كه وارد آن مغازه شوند يا خير. باتوجه‌به اينكه امروزه اكثر سليقه ي جمعي به سمت مكان‌هاي لوكس و شيك متمايل شده است، بهتر است كه افراد مغازه‌دار، براي مغازه ي خود دكوراسيون ‌خوبي طراحي كنند. اين سبب شده تا مغازه در همان لحظه ي اول براي خريدار جلب‌توجه كند. در بسياري از كسب‌وكارها هم مثل آرايشگاه و پيرايشگاه‌ها وجود دكوراسيون زيبا سبب شده تا مشتري نسبت به كار آرايشگر نظر مثبت‌تري داشته باشد. پس تا اينجا متوجه‌ي ضرورت طراحي دكوراسيون مغازه شديد. در ادامه با ما همراه باشيد تا با نكات مهم ديگر در مورد دكوراسيون برخي از مشاغل آشنا شويد.
 

تأثير نورپردازي در طراحي دكوراسيون مغازه

نور خوب در يك مغازه موجب بهتر ديده‌شدن اجناس مي‌شود. از طرفي نور بد سبب شده تا جنس رنگ واقعي خود را به مشتريان نشان ندهد. اولين نكته‌اي كه بايد در دكوراسيون مغازه رعايت كرد ايجاد نورپردازي است. وجود نور مناسب در همه ي ابعاد موجب افزايش فروش شما مي‌شود.
دكوراسيون مغازه آكساگروپ

دكوراسيون مغازه پوشاك

يكي از فاكتورهاي بسيار مهم براي جذب مشتري به داخل مغازه داشتن يك ويترين بسيار زيبا و شيك است. علاوه‌برآن نحوه ي چيدن لباس‌هاي داخل مغازه هم بسيار مهم است. نحوه ي چيدمان لباس‌ها و اجناس تا حد زيادي به ميزان متراژ مغازه و تعداد اجناس شما مربوط است. براي دكوراسيون مغازه كوچك لباس بهتر است بخشي از لباس‌هاي بسيار زيبا و چشمگير به شكل آويز و بقيه در طبقات به شكل تا شده قرار بگيرند. بايد بدانيد كه هر چه تعداد لباس‌هاي آويزان در مغازه ي شما بيشتر باشد، فروش شما هم بيشتر مي‌شود. چراكه دسترسي خريداران به اجناس بيشتر مي‌شود. همچنين افراد احساس راحتي بيشتري مي‌كنند. مغازه بايد طوري باشد كه خريداران به‌راحتي بتوانند در آن قدم زده و اجناس را به‌راحتي مشاهده كنند.
با آويزان كردن لباس‌ها هم فضاي مغازه مرتب‌تر نشان داده مي‌شود و هم زحمت شما براي نشان‌دادن اجناس به مشتريان كمتر مي‌شود. براي دكوراسيون مغازه كوچك بهتر است بيش از اندازه لباس در مغازه قرار ندهيد. اين كار سبب مي‌شود تا مشتري از مغازه ي شما فرار كند و احساس شلختگي و بي‌نظمي به مشتري منتقل شود. از طرفي لباس‌هايي كه آويزان شده‌اند هم به‌خوبي خود را به خريداران نشان نمي‌دهند.
همچنين پيشنهاد مي‌شود كه قسمتي از مغازه را براي نشستن مشتريان در نظر بگيريد. در اين صورت همراهان خريدار مي‌توانند به‌راحتي استراحت كنند تا خريدار براي خريد خود به نتيجه برسد. همان‌طور كه مي‌دانيد خيلي از وقت‌ها به دليل خستگي همراهان، خريدار از خريد منصرف شده و مغازه را ترك مي‌كند تا روز ديگري براي خريد بيايد.

استفاده از رنگ درست در طراحي دكوراسيون مغازه

انتخاب رنگ براي مغازه به سن‌وسال مشتريان وابسته است. اگر مغازه ي شما مربوط به كودكان است بهتر است از رنگ‌هاي شاد و حتي دكوراسيوني استفاده كنيد كه كودكان را سر ذوق بياورد. اين موضوع در مورد آقايان و بانوان هم صدق مي‌كند. دكوراسيون مغازه بايد كاملاً متناسب باروحيه ي مشتريان و گروه سني آنها طراحي شود.
براي دكوراسيون مغازه كوچك استفاده از چوب و گياه مي‌تواند بسيار اثربخش باشد. رنگ قهوه‌اي چوب به همراه رنگ سبز گياه فضايي گرم و همه‌پسند ايجاد مي‌كند.
دكوراسيون مغازه آكساگروپ3

دكوراسيون مغازه آرايشي كوچك

مغازه ي آرايشي بايد داراي نورپردازي خيلي خوبي باشد. مشتريان براي انتخاب رنگ لوازم آرايشي نياز به نور مناسبي دارند در غير اين صورت مشتري رنگ محصول را به‌درستي متوجه نمي‌شد كه اين موضوع سبب شده كه يا از خريد منصرف مي‌شود و يا پس از خريد و استفاده ي آن محصول در منزل از خريد خود ناراضي خواهد شد. مجموع اين اتفاق‌ها موجب مي‌شود تا مشتري براي خريدهاي خود ديگر به مغازه ي شما مراجعه نكند. پس پيش از هر اقدامي از نورپردازي مغازه ي خود اطمينان حاصل كنيد. ايجاد طبقه‌بندي درست براي قراردادن محصولات هم بسيار مهم است. محصولاتي مانند رژ و انواع مدادها بايد به‌راحتي در دسترس مشتريان باشند در اين صورت مشتري به‌راحتي مي‌تواند محصولات را تست كند و حتي اگر قصد خريد هم نداشته باشد، محصول را خريداري كند.
دكوراسيون مغازه آكساگروپ5
استفاده از تركيب رنگي سياه‌وسفيد براي دكور مغازه ي آرايشي به شما پيشنهاد مي‌شود. اين تركيب رنگي علاوه بر شيك بودن، همه‌پسند نيز است. از طرفي سبب مي‌شود تا اجناس به‌خوبي به چشم بيايند.

دكوراسيون مغازه كفش‌فروشي

در كفش‌فروشي‌ها بهترين نوع دكوراسيون اين است كه كفش‌ها بر روي طبقاتي بر روي ديوار قرار بگيرند. در اين صورت به طور كامل در دسترس مشتري است و مشتري به‌راحتي مي‌تواند آن را لمس كند و از نزديك مشاهده كند. اگر كفش‌هاي اسپرت مي‌فروشيد بهتر است كه از دكوراسيون مدرن استفاده كنيد. براي دكوراسيون مدرن استفاده از رنگ خنثي باعث بهتر ديده‌شدن كفش‌ها مي‌شود. باتوجه‌به اينكه كفش‌ها خودشان داراي رنگ‌بندي‌هاي مختلفي هستند استفاده از ديوارهاي ساده به رنگ مشكي و سفيد توصيه مي‌شود. توصيه مي‌كنيم كه براي فروش كفش‌هاي پاشنه بلند و مجلسي از رنگ ديوار طلايي و كرم استفاده كنيد. البته مي‌توانيد از رنگ ديوار صورتي هم براي كفش‌هاي پاشنه بلند استفاده كنيد.
دكوراسيون مغازه آكساگروپ2

دكوراسيون مغازه لوازم‌التحرير

در لوازم‌تحريري‌ها هم بايد دفتر خودكار، رنگ‌ها و … همگي به طور كامل در دسترس مشتريان باشد. بايد مشتريان بتوانند به‌راحتي خودكار، ماژيك و … را لمس كنند. اگر مغازه ي شما بزرگ است مي‌توانيد با ايجاد پارتيشن در قسمت‌هاي مختلف، هر قسمت را به محصولي اختصاص دهيد. دقت كنيد كه براي هر قسمت نياز است تا قفسه‌هاي خاصي طراحي و ساخته شود. تا با اشغال كمترين فضا بسيار كاربردي باشد. استفاده از قفسه‌هاي چوبي و ام‌دي‌اف مي‌تواند تأثير خوبي روي دكوراسيون مغازه ي شما داشته باشد. چيدمان لوازم‌تحرير بايد به‌گونه‌اي باشد كه مشتريان به‌راحتي بتوانند بدون جابه‌جا كردن وسيله‌اي به‌راحتي محصول موردنظر خود را از روي طبقات بردارند. پس از شلوغ كردن طبقات خودداري كنيد و محصولات را جوري بچينيد كه همه ي محصولات به طور كامل به چشم بيايند. انتخاب كف‌پوش مناسب هم براي دكوراسيون مغازه لوازم‌التحرير ضروري است. استفاده از پاركت موجب ايجاد فضايي دل‌انگيز مي‌شود. دقت كنيد كه از پاركتي استفاده كنيد كه با رنگ ديوارهاي شما تفاوت زيادي نداشته باشد.
دكوراسيون مغازه آكساگروپ4
تا اينجا با برخي از نكات بسيار مهم در دكوراسيون مغازه آشنا شديد. شركت آكسا گروپ طراح و مجري دكوراسيون مغازه است. براي اطلاع از هزينه‌ها و بستن قرارداد با شماره تماس موجود در سايت تماس حاصل فرماييد تا كارشناسان ما شما را به‌خوبي راهنمايي كنند.

منبع:دكوراسيون مغازه آكساگروپ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.