شير قابلمه پر كن و سوپري در آشپزخانه چيست؟

امروزه براي طراحي دكوراسيون آشپزخانه مي‌توان از عناصر مدرن و جديدي استفاده كرد كه علاوه بر زيبايي باعث بهبود كيفيت زندگي مي‌شود. اين عناصر ممكن است كمي هزينه ي كابينت آشپزخانه ي شما را بالا ببرد؛ اما به‌طوركلي رفاه را در زندگي شما چندين برابر افزايش مي‌دهد. در ادامه با ما همراه باشيد تا با اين دو ويژگي مهم در آشپزخانه آشنا شويد.

شير قابلمه پر كن چيست؟

يكي از عناصري كه رفاه خانم خانه را بسيار افزايش مي‌دهد، شير قابلمه پر كن است. شير قابلمه پر كن ممكن است با نام شير رو گازي نيز در بازار به فروش برسد. همان‌طور كه از اسمش پيدا است اين شير در بالاي گاز نصب مي‌شود و اين امكان را مي‌دهد كه قابلمه، كتري و يا هر ظرفي را دقيقاً روي شعله ي گاز پر كنيد. همان‌طور كه مي‌دانيد بلندكردن ديگ و قابلمه‌ بزرگ كه پرازآب است براي خانم‌ها كار دشواري است و اين مسئوليت هميشه بر عهده ي مرد خانواده است. در مواقعي هم كه خانم‌ها در منزل تنها هستند، بايد قابلمه ي سنگين را خودشان بلند كنند و بر روي شعله ي گاز قرار دهند و يا با گذاشتن قابلمه خالي بر روي گاز آن را با ظرف‌هاي كوچك‌تري پر از آب كنند.
شير قابلمه پر كن آكساگروپ
در روش اول كه احتمال آسيب رسيدن به خانم خانه وجود دارد. در مورد دوم هم علاوه بر اينكه اين كار بسيار زمان‌بر است، باعث كثيف‌شدن گاز نيز مي‌شود. چراكه موقع ريختن آب در قابلمه ممكن است آب كمي بر روي گاز بريزد. به همين دليل قراردادن شير قابلمه پر كن در طراحي كابينت آشپزخانه ايراني مي‌تواند رفاه بسيار خوبي ايجاد كند. شير قابلمه پر كن جزء شيرآلات مدرن به‌حساب مي‌آيد و مي‌تواند تمام قابلمه‌هاي روي گاز را به‌راحتي پرازآب كند. چراكه مي‌توان آن را به تمام جهات چرخاند. اين شير به شكل روكار در بالاي گاز نصب مي‌شود. براي نصب شير قابلمه پر كن دقت داشته باشيد كه آن را در فاصله ي درستي نصب كنيد. از شير قابلمه پر كن علاوه بر مصارف خانگي مي‌توان در آشپزخانه‌هاي صنعتي نيز بهره برد. وجود شير قابلمه پر كن براي رستوران‌ها، تالارهاي پذيرايي، هتل‌ها و … امري ضروري است و سرعت پخت و آماده‌سازي غذا را بالا مي‌برد.

سوپري كابينت چيست؟

يكي ديگر از عناصري كه در افزايش رفاه تأثير زيادي مي‌گذارد سوپري كابينت است. باتوجه‌به اينكه امروزه متراژ آشپزخانه‌ها كوچك شده است، بهتر است كه از تمام فضاي موجود در آشپزخانه به نحو احسنت استفاده شود تا تمام وسايل با دسترسي خوبي در آشپزخانه جاي‌داده شوند. همان‌طور كه مي‌دانيد كابينت‌هاي معمولي داراي ارتفاع خاصي هستند و وقتي شما   ظرفي را در آن قرار مي‌دهيد ممكن است به طور كامل از ارتفاع كابينت استفاده نشود و ظروف كوچك‌تر از ارتفاع كابينت باشند. براي استفاده ي بهينه‌تر از فضاي آشپزخانه بهتر است از سوپري كابينت استفاده كنيد. در اين صورت مي‌توانيد هر ظرف خوراكي را در جاي مناسبي قرار دهيد و به آن دسترسي آساني داشته باشيد. اين در حالي است كه در كابينت معمولي براي استفاده از تمام ارتفاع كابينت بايد خوراكي‌ها را روي‌هم بچينيد كه دسترسي به آنها بسيار سخت و دشوار مي‌شود.
سوپري كابينت آكساگروپ
سوپري كابينت را بايد متناسب با وسايلي كه مي‌خواهيد در آن قرار دهيد سفارش دهيد تا بتوانيد به‌صورت كامل از تمام فضا استفاده كنيد. لازم به ذكر است كه اگر مي‌خواهيد كابينت آماده ارزان ام دي اف سفارش دهيد مي‌توانيد در كنار آن سوپري هم سفارش دهيد. تنها موردي كه وجود دارد اين است كه سوپري شما طراحي و به‌صورت سفارشي براي شما ساخته مي‌شود در نتيجه به نسبت كابينت آماده هزينه‌اش كمي بيشتر خواهد بود. سوپري انواع مختلفي دارد كه هركدام به طور مجزا كاربردي متفاوت دارند. حتي مي‌توانيد براي مواد شوينده‌اي كه در كابينت زير سينك قرار مي‌دهيد هم سوپري سفارش دهيد تا نظم بيشتري به فضاي آشپزخانه بدهيد. سوپري ادويه نيز بسيار كاربردي است. اين سوپري را معمولاً نزديك به گاز قرار مي‌دهند تا موقع آشپزي به‌راحتي بتوان به ادويه‌ها دسترسي داشت.

براي اطلاع از مواردي كه روي قيمت كابينت آشپزخانه تاثير گذار است از لينك ديدن كنيد.
منبع:طراحي كابينت آشپزخانه آكساگروپ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.